Територіальні органи ДФС
у Миколаївській області

Офіційний портал
Авторизація
Невірна адреса, або пароль
Email:
Пароль:

Якщо Ви бажаєте отримувати новини на email і т.д. - Зареєструйтеся

Опитування
Який із запропонованих нових наборів даних у формі відкритих даних Ви вважаєте є найбільш пріоритетним

Протокол №1 засідання Громадської ради при ГУ ДФС у Миколаївській області

23.04.2019

П Р О Т О К О Л

засідання Громадської ради

при Головному управлінні Державної фіскальної служби

у Миколаївській області

 

23 квітня 2019 року                      Миколаїв                                                          №1

14 год. 00 хв.

 

Місце проведення: малий зал засідань (м. Миколаїв, вул. Лягіна, 6, кімн. 323)

 

Головував: Голова Громадської ради при Головному управлінні ДФС у Миколаївській області, голова Миколаївського територіального відділенння Федерації професійних бухгалтерів та аудиторів Суханік Т.

 

Присутні:

заступник начальника ГУ ДФС у Миколаївській області Ангелов О.;

заступник голови Громадської ради при Головному управлінні ДФС у Миколаївській області, представник Миколаївської обласної організації роботодавців «Промисловці та підприємці Миколаївщини» Сакаль І.;

голова регіональної ради підприємців при Миколаївській обласній державній адміністрації Герасимчук О.;

голова Миколаївської обласної Ради професійної спілки працівників органів державної фіскальної служби Григор’єва О.;

голова місцевого осередку Всеукраїнської громадської організації «Асоціація ветеранів ДПС України» в Миколаївській області Бордовський В.;

президент Регіональної торгово-промислової палати Миколаївської області Катвалюк І.;

представник Миколаївської обласної організації роботодавців у легкій промисловості Кістечко І.;

начальник управлiння податків і зборів з фізичних осіб ГУ ДФС у Миколаївській області Гетманець Л.;

заступник начальника управління – начальник відділу аналізу та прогнозування податків і зборів з фізичних осіб та єдиного внеску управління податків і зборів з фізичних осіб ГУ ДФС у Миколаївській області Трофіменко В.;

в.о. начальника відділу комунікацій ГУ ДФС у Миколаївській області Платовська К.;

заступник начальника відділу комунікацій ГУ ДФС у Миколаївській області Федіна С.;

головний державний ревізор – інспектор відділу аналізу та прогнозування надходжень податків та зборів з фізичних осіб та єдиного внеску управління податків і зборів з фізичних осіб ГУ ДФС у Миколаївській області Ярош Л.;

головний державний інспектор відділу комунікацій ГУ ДФС у Миколаївській області Левченко Л.

 

Питання для обговорення:

1. Про основні аспекти діяльності ГУ ДФС у Миколаївській області як сервісної служби для платників податків.

2. Про стан проведення кампанії декларування громадянами доходів, отриманих у 2018 році.

3. Про дотримання вимог Закону України від 10 грудня 2015 року №889-VIII «Про державну службу» (із змінами), в частині забезпечення гарантій діяльності органів ДФС стосовно умов оплати праці, заохочень та інших соціальних потреб державних службовців.

4. Обговорення нагальних питань.

5. Підбиття підсумків засідання.

 

СЛУХАЛИ:

 

Суханік Т.

Відкрила засідання. Оголосила порядок денний проведення засідання Громадської ради.

Голосували про затвердження порядку денного.

«за»– 7;

«проти» – 0;

«утримались» – 0.

Рішення прийнято.

Надала слово заступнику начальника ГУ ДФС у Миколаївській області Ангелову О.

 

Ангелов О.

Зазначив, що ГУ ДФС у Миколаївській області – сервісна служба з якісними контролюючими, адміністративними та інформаційними послугами.

З метою забезпечення повноти і своєчасності сплати податків і зборів до бюджету, надання платникам податків актуальної інформації, Головним управлінням ДФС у Миколаївській області проводиться активна роз’яснювальна робота щодо податкового законодавства та результатів діяльності фіскальної служби Миколаївської області. Зокрема, для платників податків та представників бізнесу проводяться семінари, зустрічі з керівництвом ГУ ДФС у Миколаївській області, організовано роботу щодо проведення брифінгів та прес-конференцій, розміщення публікацій у ЗМІ з питань податкового законодавства. 

Повідомив, що забезпечення конструктивного діалогу з громадськістю є одним з ключових аспектів діяльності фіскальної служби Миколаївщини. Взаємодія з бізнесом та громадськістю формує податкову культуру громадян та створює позитивний імідж ДФС. Головне управління ДФС у Миколаївській області завжди відкрите для діалогу з бізнесом та громадськістю, готове обговорювати проблемні питання, а також пропозиції і побажання щодо покращення роботи ГУ ДФС у Миколаївській області.

 

Сакаль І.

Запропонував провести наступне засідання Громадської ради при ГУ ДФС у Миколаївській області за участі начальника, перших заступників, заступників начальника ГУ ДФС у Миколаївській області, з метою обговорення проблемних питань, які виникають під час здійснення фінансово-господарської діяльності суб’єктами господарювання.

Зазначив, що одним із основних факторів, який негативно впливає на забезпечення надходжень податків, зборів та інших обов’язкових платежів до бюджету є ухилення суб’єктами господарювання від сплати податків. Не всі суб’єкти господарювання добросовісно виконують свій конституційний обов’язок щодо повної та своєчасної сплати податкових платежів до бюджету. Саме тому, необхідно посилювати співпрацю чесного бізнесу та ГУ ДФС у Миколаївській області.

 

Суханік Т.

Надала слово начальнику управління податків і зборів з фізичних осіб ГУ ДФС у Миколаївській області Гетманець Л.

 

Гетманець Л.

Зазначила, що основним джерелом наповнення місцевих бюджетів є податок на доходи фізичних осіб, частина якого надходить до бюджетів за рахунок проведення кампанії декларування доходів, отриманих громадянами у 2018 році.

Повідомила, що пріоритетними напрямами роботи ГУ ДФС у Миколаївській області під час проведення кампанії декларування доходів, отриманих громадянами у 2018 році, є:

зміцнення партнерських відносин з платниками податків;

створення умов, які гарантують якісне сервісне обслуговування платників податків;

надання професійних консультацій платникам податків;

проведення якісної роз’яснювальної роботи, у т.ч. щодо реалізації громадянами права на податкову знижку;

залучення до добровільного декларування громадян, доходи яких підлягають обов'язковому декларуванню.

Для створення сприятливих умов для платників податків, ДФС України запроваджено новий електронний сервіс «Електронний кабінет» в частині часткового заповнення декларації про майновий стан і доходи. Зазначений сервіс часткового попереднього заповнення декларації дає можливість платникам податків скороти час і витрати на подання звітності, мінімізувати помилки при заповненні декларації, надати копії первинних документів, як додаток до декларації в онлайн режимі.

Станом на 22.04.2019 територіальними управліннями ГУ ДФС у Миколаївській області забезпечено подання громадянами 28581 декларацій, що на 1815 декларацій більше, ніж у відповідному періоді 2018 року.

Сума задекларованого доходу складає 807,5 млн. грн., що на  319, 2 млн. грн. або на 65,4 відс. більше, ніж надходження в аналогічному періоді 2018 року. Сума задекларованого податку на доходи фізичних осіб, що підлягає сплаті до бюджету, збільшилась на 11,1 млн. грн., або на 25,2 відс. у порівнянні з аналогічним періодом 2018 року (у 2019 році – 55,1 млн. грн., у 2018 році - 44 млн. гривень).

Зазначила, що питому вагу громадян, які подали декларації (84,7 відс.), складає категорія громадян, що самостійно обробляли земельні ділянки (паї). За результатами звірок з сільськими та селищними радами у 2018 році самостійно обробляли земельні ділянки (паї) 45520 громадян, з яких 40426 громадян зобов'язані задекларувати доходи.

Проінформувала присутніх про проблемні питання, які виникають при здійсненні заходів щодо залучення громадян до декларування отриманих доходів. Зокрема звернула увагу, що у Державному реєстрі фізичних осіб відомості щодо податкової адреси платника податку не завжди співпадають з його фактичним місцем проживання (реєстрації). У 2018 році для отримання інформації щодо фактичної адреси місця проживання громадянина, запити направлялися до відділу обліку та моніторингу інформації про реєстрацію місця проживання УДМС України в Миколаївській області, який володіє інформацією щодо проживання громадян по всій області.

Проте, у лютому 2019 року від відділу обліку та моніторингу інформації про реєстрацію місця проживання УДМС України в Миколаївській області отримано офіційний лист з відмовою у наданні таких відомостей. У своєму листі міграційна служба посилається на делегування повноважень у сфері реєстрації/зняття з реєстрації місця проживання органам місцевого самоврядування (виконавчому органу сільської, селищної або міської ради) як органам реєстрації, та рекомендує звертатися до цих органів. Таким чином не можливо встановити фактичне місце проживання громадянина навіть при зміні його на інший адміністративний район в межах Миколаївської області.

Крім того, зазначила, що у податкових розрахунках за формою 1-ДФ, або в іншій податковій звітності відсутня будь – яка інформація стосовно отриманих одноосібниками доходів, а також зазначені відомості не можливо отримати з інших джерел (інтернет ресурс, тощо).

Також зазначила, що лише органи місцевого самоврядування володіють інформацією про громадян, які самостійно обробляють земельні ділянки (паї) та реалізують вирощену продукцію, проте в отриманій від окремих органів місцевого самоврядування інформації мають місце випадки :

відсутності відомостей про реєстраційний номер облікової картки платника податків (далі - РНОКПП) громадян;

зазначення одного РНОКПП двічі (в 242 записах), або тричі (21 випадок) або зазначення за одним РНОКПП прізвища декількох різних громадян;

відсутності відомостей щодо адреси місця проживання одноосібника;

відсутності зазначення РНОКПП і прізвища, ім’я, по-батькові  особи, що успадкувала земельну ділянку (здійснює процедуру успадкування) та фактично обробляла земельні ділянки (паї);

надання відомостей про померлого у 2014, 2015 або 2016 роках громадянина, при цьому інформація щодо особи, яка успадкувала земельну ділянку відсутня, а поряд з цим, такі земельні ділянки (паї) фактично обробляються;

ненадання окремими громадами інформації або загублення певної кількість одноосібників, які у 2018 році самостійно обробляли земельні паї.

Таким чином, відсутність якісної інформації щодо громадян, які самостійно обробляли земельні паї, від органів місцевого самоврядування унеможливлює визначення по окремим сільським (селищним) радам конкретного переліку фізичних осіб, які отримали дохід у 2018 році від продажу власної сільськогосподарської продукції, що вирощена на самостійно оброблених земельних ділянках (паях) площею понад 2 га, та підлягають залученню до декларування.

Запропонувала звернутись до Громадської Ради ДФС України з пропозицією про направлення звернення до керівництва ДФС України щодо можливості надання фахівцям ДФС права доступу до державних реєстрів, в яких міститься інформація про право власності та отримання доходів фізичними чи юридичними особами, для залучення громадян до декларування отриманих доходів.

 

Суханік Т.

Винесла на голосування питання за пропозицією начальника управління податків і зборів з фізичних осіб ГУ ДФС у Миколаївській області Гетманець Л.:

«за» – 7;

«проти» – 0;

«утримались» – 0.

Рішення прийнято.

Надала слово Голові Миколаївської обласної Ради професійної спілки працівників органів державної фіскальної служби Григор’євій О.

 

Григор’єва О.

Повідомила, що фонд оплати праці працівників ГУ ДФС у Миколаївській області у 2019 році залишився на рівні 2018 року. Кошторисні призначення на 2019 рік не відповідають потребам та розрахункам ГУ ДФС у Миколаївській області (від суми бюджетного запиту отримано тільки 77,69 відсотка).

У доведеному кошторисі на 2019 рік середня заробітна плата на одну штатну одиницю складає 12 770 гривень (у 2018 році - 12800 гривень), що є порушенням законодавства України.

Відповідно до постанови Кабінету Міністрів України від 18 січня 2017 року №15 «Питання оплати праці працівників державних органів», збільшено посадові оклади державних службовців, що безпосередньо впливає на формування кошторисних призначень на оплату праці.

Зазначила, що потреба у додаткових коштах на виплату заробітної плати за кодом економічної класифікації видатків бюджетних установ (далі – КЕКВ) 2111 на 2019 рік по ГУ ДФС у Миколаївській області становить майже 44,6 млн. гривень.

У зв’язку з відсутністю достатніх кошторисних призначень на оплату послуг за КЕКВ 2240 (забезпеченість від потреби 11,8 відс.), збільшується навантаження на фонд оплати праці, з якого також виплачуються кошти за укладеними договорами цивільно-правового характеру з прибиральниками, двірниками, охоронцями. Додаткова потреба у зазначених коштах становить 13 млн. гривень.

Відмітила, що зазначена ситуація призводить до значного погіршення умов оплати праці працівників органів державної фіскальної служби та суперечить умовам Галузевої угоди між адміністрацією Державної фіскальної служби України та Всеукраїнською професійною спілкою працівників органів державної фіскальної служби на 2018-2020 роки.

Звернула увагу присутніх, що видатки на утримання Державної фіскальної служби України визначаються Кабінетом Міністрів України і фінансуються з державного бюджету.

Статтею 2 Закону України від 30 червня 1999 року №XIV «Про джерела фінансування органів державної влади» (із змінами) визначено, що органи державної влади здійснюють свою діяльність виключно за рахунок бюджетного фінансування в межах, передбачених Законом України про Державний бюджет України на відповідний рік.

Запропонувала звернутись до Громадської Ради ДФС України з пропозицією направити до Міністерства фінансів України звернення про вжиття дієвих заходів щодо упорядкування умов оплати праці працівників ДФС та покращення їх фінансового забезпечення.

 

Суханік Т.

Винесла на голосування питання за пропозицією Голови Миколаївської обласної Ради професійної спілки працівників органів державної фіскальної служби Григор’євої О.:

«за» – 7;

«проти» – 0;

«утримались» – 0.

Рішення прийнято.

Підбила підсумки засідання Громадської ради при ГУ ДФС у Миколаївській області. Подякувала присутнім за плідну роботу та зазначила, що проведення таких заходів сприяє конструктивному діалогу, у ході якого можливо знайти шляхи вирішення багатьох проблемних питань.

Відмітила, що активна співпраця Головного управління ДФС у Миколаївській області з представниками бізнесу та громадськості сприяє стабільному та своєчасному забезпеченню податкових надходжень до бюджетів усіх рівнів.

 

Додаткові матеріали:

список членів Громадської ради при ГУ ДФС у Миколаївській області, присутніх на засіданні 23 квітня 2019 року.

 

 

Голова                                                                                                       Т. СУХАНІК

 

 

Секретар                                                                                                      С.ФЕДІНА