Територіальні органи ДФС
у Миколаївській області

Офіційний портал
Авторизація
Невірна адреса, або пароль
Email:
Пароль:

Якщо Ви бажаєте отримувати новини на email і т.д. - Зареєструйтеся

Опитування
Який із запропонованих нових наборів даних у формі відкритих даних Ви вважаєте є найбільш пріоритетним

Протокол №1 засідання Громадської ради при ГУ ДФС у Миколаївській області

19.10.2018

П Р О Т О К О Л

засідання Громадської ради

при Головному управлінні Державної фіскальної служби

у Миколаївській області

 

 

19 жовтня 2018 року                           Миколаїв                                                    №1

09 год. 30 хв.

 

ГОЛОВУВАВ:

заступник голови Громадської ради при Головному управлінні ДФС у Миколаївській області, представник Миколаївської обласної організації роботодавців «Промисловці та підприємці Миколаївщини» Сакаль І.

 

ПРИСУТНІ:

- заступник голови Громадської ради при Головному управлінні ДФС у Миколаївській області, голова правління громадської організації «Клуб політичної діагностики «Стрекоза» Василькова Л.;

- голова територіального відділення Всеукраїнської громадської організації «Асоціація платників податків України» у Миколаївській області Запорожченко Н.;

- голова Миколаївської обласної Ради професійної спілки працівників органів державної фіскальної служби Григор’єва О.;

- голова місцевого осередку Всеукраїнської громадської організації «Асоціація ветеранів ДПС України» в Миколаївській області Бордовський В.;

- уповноважений представник Ліги промисловців - виробників взуття, шкіргалантереї, хутрових і шкіряних товарів «Укршкірвзуттяпрому» Іванов М.;

- президент Регіональної торгово-промислової палати Миколаївської області Катвалюк І.;

- представник Миколаївської обласної організації роботодавців у легкій промисловості Кістечко І.;

- член Миколаївської обласної організації Всеукраїнської профспілки працівників і підприємців торгівлі, громадського харчування та послуг Літвіненко О.;

- голова Миколаївського обласного осередку Громадської організації «Всеукраїнський бухгалтерський клуб» Чоларія В.;

- керівник Миколаївської філії громадської організації «Українська асоціація інвалідів АТО» Шполянський І.;

- начальник Миколаївської митниці ДФС Кріль Р.;

- т.в.о. начальника управлiння податків і зборів з фізичних осіб ГУ ДФС у Миколаївській області Чернякова В.;

- начальник відділу комунікацій ГУ ДФС у Миколаївській області Гензера А.;

- начальник відділу викриття кримінальних правопорушень у митній сфері оперативного управління ГУ ДФС у Миколаївській області Максименко Є.;

- головний державний ревiзор - iнспектор відділу адміністрування податків і зборів з фізичних осіб та єдиного внеску управління податків і зборів з фізичних осіб ГУ ДФС у Миколаївській області Матвєєва А.;

- головний державний інспектор відділу комунікацій ГУ ДФС у Миколаївській області Вернигорова С.;

- головний державний інспектор відділу комунікацій ГУ ДФС у Миколаївській області Левченко Л.

 

Питання для доповіді та обговорення:

1. Про важливість та актуальність видання розпорядження Кабінету Міністрів України від 5 вересня 2018 року №649-р «Про заходи, спрямовані на детінізацію відносин у сфері зайнятості населення».

2. Про організацію сплати митних платежів на єдиний казначейський рахунок; про роботу «єдиного вікна»; про боротьбу із контрабандою.

3. Про організацію роботи, проведення аналізу, статистичні дані щодо сплати фізичними особами податку на нерухоме майно, відмінне від земельної ділянки.

4. Про порушення органами виконавчої влади ст.342-344 ПКУ при визначені стажу роботи для призначення пенсій державних службовців, які мають спеціальне звання, а не ранги державних службовців.

5. Підбиття підсумків засідання.

 

Сакаль І.

Відкрив засідання. Оголосив порядок денний проведення засідання Громадської ради.

Голосували про затвердження порядку денного.

- „за”– 11;

- „проти” – 0;

- „утримались” – 0.

Рішення прийнято.

Повідомив присутнім, що Голова громадської ради при ГУ ДФС у Миколївській області Суханік Т. відсутня на засіданні Громадської ради ради при ГУ ДФС у Миколаївській області через хворобу.

Надав слово т.в.о. начальника управлiння податків і зборів з фізичних осіб ГУ ДФС у Миколаївській області Черняковій В.

 

Чернякова В.

Повідомила, що 5 вересня 2018 року Кабінет Міністрів України ухвалив розпорядження №649-р «Про заходи, спрямовані на детінізацію відносин у сфері зайнятості населення» яким передбачено проведення Державною службою України з питань праці, Державною фіскальною службою України, Пенсійним фондом України, Національною поліцією України, іншими центральними органами виконавчої влади спільно з органами місцевого самоврядування комплексних заходів, спрямованих на детінізацію ринку праці та вдосконалення контролю за оформленням трудових відносин із найманими працівниками.

Зазначила, що даний нормативний акт розроблено Міністерством соціальної політики за результатами наради з питань детінізації ринку праці під головуванням Прем’єр-міністра України Володимира Гройсмана. Розпорядженням передбачено посилення координації органів державної влади у питаннях проведення роз’яснювальної роботи, здійснення заходів щодо виявлення фактів застосування незадекларованої праці, а також перегляд актів органів виконавчої влади та внесення змін до них з метою посилення контролю за оформленням трудових відносин.

Також міністерствам та іншим центральним органам виконавчої влади доручається переглянути власні нормативно-правові акти та внести до них зміни з метою посилення контролю за оформленням трудових відносин із найманими працівниками під час реалізації наданих повноважень.

Звернула увагу, що за порушення трудового законодавства у 2018 році роботодавцям загрожують штрафи, а саме, за одного неоформленого працівника – штраф у розмірі 30 мінімальних зарплат, тобто 111 690 гривень.

Проінформувала, що з метою координації спільних дій по запобіганню «тіньової» зайнятості та виплати доходів без сплати належних сум податків і зборів до бюджетів усіх рівнів, ГУ ДФС у Миколаївській області на постійній основі проводиться роз’яснювальна, профілактична та контрольно-перевірочна робота спрямована на легалізацію зайнятості населення, підвищення рівня оплати праці та дотримання роботодавцями вимог чинного законодавства у частині виплати заробітної плати на рівні, не менше законодавчо встановленої

За рахунок проведеної роботи з початку 2018 року суб’єктами господарської діяльності фізичними особами підприємцями та юридичними особами офіційно оформлено 5841 найманого працівника (не враховуючи договори цивільно-правового характеру та трудові договори), у т.ч. 93 за рахунок контрольно-перевірочної роботи. До бюджету додатково забезпечено 5,1 млн. грн., у т.ч. єдиного внеску на загальнообовзякове державне соціальне страхування 2,59 млн. грн., податку на доходи з фізичних осіб - 2,38 млн. грн., військового збору – 175,1 тис. гривень.

Крім того, 1443 громадянина залучено до державної реєстрації як суб’єктів підприємницької діяльності. При цьому, бюджет додатково отримав 1,89 млн. грн. податків і зборів.

За рахунок проведення контрольно-перевірочної роботи, станом на 01.10.2018 року, виявлено порушення у 61 суб’єкта господарювання, які виплачували заробітну плату та інші доходи громадянам з порушенням вимог податкового та іншого законодавства.

За наслідками перевірок суб’єктам господарювання додатково донараховано до бюджету податків та зборів разом із штрафними санкціями 14,9 млн. гривень, з яких до бюджету вже надійшло 9 млн. гривень.

Крім того, зазначила, що фахівцями управління податків і зборів з фізичних осіб ГУ ДФС у Миколаївській області проведено 67 фактичних перевірок. За результатами перевірок офіційно оформлено працю 93 найманих працівників. До бюджетів усіх рівнів додатково надійшло 296,4 тис. грн. податків і зборів.

 

Сакаль І.

Зазначив, що реалізація вимог розпорядження Кабінету Міністрів України №649-р від 5 вересня 2018 року №649-р «Про заходи, спрямовані на детінізацію відносин у сфері зайнятості населення»сприятиме підвищенню ефективності державної політики щодо захисту трудових прав людей, зменшенню застосування незадекларованої праці та посиленню дисципліни щодо сплати податків до бюджету.

Наголосив, що одним із основних факторів, який негативно впливає на забезпечення надходжень до бюджету податків, зборів та інших обов’язкових платежів є ухилення від сплати податків. Не всі суб’єкти господарювання добросовісно виконують свій конституційний обов’язок щодо повної та своєчасної сплати податкових платежів до бюджету. Саме тому, необхідно посилювати співпрацю чесного бізнесу та ГУ ДФС у Миколаївській області.

Надав слово начальнику Миколаївської митниці ДФС Крілю Р.

 

Кріль Р.

Повідомив, що у січні-вересні 2018 року Миколаївською митницею ДФС порушено 170 справ про порушення митних правил на загальну суму 82,7млн. грн., з яких 55 справ з реально вилученими предметами правопорушення на суму 26,6 млн. гривень. За аналогічний період 2017 року Миколаївською митницею ДФС порушено 167 справ на загальну суму 77,2 млн. гривень. Миколаївською митницею ДФС розглянуто 84 справи про порушення митних правил, за якими застосовано штрафні санкції на загальну суму 624,6 млн. гривень.

Зазначив, що за вказаний період Миколаївською митницею виявлено 9 фактів незаконного переміщення наркотичних засобів, психотропних речовин та прекурсорів, за результатами яких складено 8 протоколів про порушення митних правил та направлено 1 повідомлення про злочин до Управління СБУ в Миколаївській області. З незаконного обігу вилучено 603 пігулки та 40 ампул наркотичних речовин та прекурсорів. Також, направлено 4 повідомлення про протиправні діяння що містять ознаки злочину за ч.4 ст.358 Кримінального Кодексу України (використання підробленого документу) та ч.2 ст.305 Кримінального Кодексу України (контрабанда наркотичних речовин).

Проінформував, що з метою виявлення незаконних зовнішньоекономічних операцій, схем ухилення від митного контролю та повноти сплати митних платежів, Миколаївською митницею ДФС проведено перевірки законності здійснення зовнішньоекономічних операцій з боку українських суб’єктів ЗЕД, що здійснювали митне оформлення у зоні діяльності Миколаївською митницею ДФС, за результатами яких направлено 11 запитів до митних органів іноземних держав.

Зазначив, що все більшої популярності серед суб’єктів зовнішньоекономічної діяльності набуває оформлення товарів на Миколаївській митниці ДФС за принципом «єдиного вікна». Так, Миколаївською митницею ДФС за принципом «єдиного вікна» оформлено 84 відс. митних декларацій при імпорті товарів, при транзиті  – 66 відсотків.

Звернув увагу, що 4 жовтня 2018 року набрав чинності Закон України від 6 вересня 2018 року №2530-VIII «Про внесення змін до Митного кодексу України та деяких інших законів України щодо запровадження механізму «єдиного вікна» та оптимізації здійснення контрольних процедур при переміщенні товарів через митний кордон України», відповідно до якого, державні екологічний та санітарно-епідеміологічний контролі виключені з переліку видів державного контролю, що проводяться згідно із законодавством України під час ввезення товарів на митну територію України. Із набранням чинності Закону України від 6 вересня 2018 року №2530-VIII «Про внесення змін до Митного кодексу України та деяких інших законів України щодо запровадження механізму «єдиного вікна» та оптимізації здійснення контрольних процедур при переміщенні товарів через митний кордон України» посадові особи митних органів під час вивезення товарів здійснюють лише за дотриманням:

- Конвенції про міжнародну торгівлю видами дикої фауни і флори, що перебувають під загрозою зникнення;

- Базельської конвенції про контроль за транскордонними перевезеннями небезпечних відходів та їх видаленням.

Зазначив, що Міністерство фінансів України та ДФС України переходять до активної фази запровадження Єдиного казначейського рахунку ДФС для сплати підприємствами митних платежів. З 16 квітня 2019 року єдиний казначейський рахунок буде використовуватися усіма підприємствами у обов’язковому порядку. Митні платежі, які підлягають сплаті при митному оформлені, мають бути перераховані на рахунок митниці до моменту подання митної декларації. На даний момент, кожна митниця ДФС має власний казначейський рахунок. Тому підприємець, який здійснює митне оформлення у різних митницях має перераховувати митні платежі на окремі митниці. Єдиний казначейський рахунок спрощує цю процедуру та передбачає наявність у підприємця лише одного рахунку, з якого списуватимуться митні платежі при митному оформлені на будь-якій митниці.

 

Чоларія В.

Зазначила, що запровадження єдиного казначейського рахунку надає підприємствам можливість перераховувати кошти авансових платежів на один рахунок ДФС, подавати митні декларації на будь-якій митниці та сплачувати митні платежі з єдиного авансового рахунку. Крім того, створюється можливість автоматизації надання ДФС письмової інформації про використання коштів, внесених підприємством, як авансові платежі на рахунок ДФС.

 

Сакаль І.

Надав слово головному державному ревiзор-iнспектору відділу адміністрування податків і зборів з фізичних осіб та єдиного внеску управління податків і зборів з фізичних осіб ГУ ДФС у Миколаївській області Матвєєвій А.

 

Матвєєва А.

Повідомила. що з метою організації роботи щодо адміністрування податку на нерухоме майно, відмінне від земельної ділянки, у 2018 році фахівцями Головного управління ДФС у Миколаївській області проведено роботу щодо звірок з платниками податку, співставлення даних бази ДФС з інформаційними відомостями з Реєстру речових прав на нерухоме майно, а також отриманою інформацією від органів місцевого самоврядування. У результаті проведеного аналізу з 312,4 тис. облікованих фізичних осіб, виявлено 21 тис. фізичних осіб - платників податку на нерухоме майно, відмінне від земельної ділянки.

Зазначила, що 291,3 тис. громадян визначено не платниками податку на нерухоме майно, відмінне від земельної ділянки (у випадку якщо рішенням сільської (селищної), міської ради чи об’єднаної територіальної громади  передбачено пільгу або площа житлової нерухомості не перевищує площу, яка не є об’єктом оподаткування відповідно п.п.266.4.1 п.266.4 ст.266 Податкового кодексу України).

Громадянам, яких у результаті проведеного аналізу визначено платниками податку на нерухоме майно, відмінне від земельної ділянки з початку 2018 року сформовано та направлено поштою 23,1 тис. податкових повідомлень-рішень та нараховано до сплати 28,1 млн. грн. податку на нерухоме майно, відмінне від земельної ділянки. У 2017 році фізичним особам сформовано та направлено 9,8 тис. податкових повідомлень-рішень та нараховано до сплати 12 млн. грн. податку на нерухоме майно, відмінне від земельної ділянки.

З метою залучення до оподаткування, питання щодо необхідності сплати податку на нерухоме майно, з початку 2018 року проведено 5 зустрічей з органами місцевого самоврядування.

У результаті проведених заходів, у січні – вересні 2018 року забезпечено до місцевих бюджетів Миколаївської області 16,5 млн. грн. податку на нерухоме майно відмінне від земельної ділянки з фізичних осіб, що на 5,6 млн. грн. більше, ніж у аналогічному періоді 2017 року. Зокрема, у вересні 2018 року до місцевих бюджетів мобілізовано 1,6 млн. грн. податку на нерухоме майно відмінне від земельної ділянки, що на 1,1 млн. грн. перевищує показник надходжень відповідного періоду 2017 року. Очікувані надходження податку на нерухоме майно відмінне від земельної ділянки з фізичних осіб у жовтні 2018 року складають 1,2 млн. гривень.

Зазначила, що відповідно до норм Податкового кодексу України за порушення термінів сплати податку контролюючі органи застосовують до порушника фінансові санкції у вигляді штрафу у сумі від 10 до 20 відс. своєчасно несплаченої суми податку.

Повідомила, що рішення сільської (селищної), міської ради чи об’єднаної територіальної громади щодо встановлення ставок податку на податку на нерухоме майно відмінне від земельної ділянки розміщені на офіційних сайтах відповідних сільських (селищних), міських рад чи об’єднаних територіальних громад.

 

Сакаль І.

Зазначив, що податок на нерухоме майно відмінне від земельної ділянки є податком, адміністрування якого вимагає значних людських та технічних ресурсів.

Надав слово голові місцевого осередку Всеукраїнської громадської організації «Асоціація ветеранів ДПС України» в Миколаївській області Бордовському В.

 

Бордовський В.

Повідомив, про порушення органами виконавчої влади ст.342-344 Податкового кодексу України при визначені стажу роботи для призначення пенсій державних службовців, які мають спеціальне звання, а не ранги державних службовців.

Зазначив, що відповідно до п.343.1. ст.343 Податкового кодексу України посадовим особам контролюючих органів присвоюються спеціальні звання. Положення про спеціальні звання та порядок їх присвоєння, співвідношення з рангами державних службовців, розмір надбавок за спеціальне звання затверджуються Кабінетом Міністрів України.

Згідно з п.344.1. ст.343 Податкового кодексу України, пенсійне забезпечення посадових осіб контролюючих органів, крім діючих у них підрозділів податкової міліції, здійснюється у порядку та на умовах, передбачених Законом України «Про державну службу».

При цьому, період роботи зазначених осіб (у тому числі тих, яким присвоєні спеціальні звання) у контролюючих органах зараховується до стажу державної служби та стажу роботи на посадах, віднесених до категорій посад державних службовців, що дає право на призначення пенсії відповідно до Закону України «Про державну службу» незалежно від місця роботи на час досягнення віку, передбаченого зазначеним Законом.

Посадовим особам контролюючих органів у період роботи у цих органах пенсії, призначені відповідно до законодавства, не виплачуються. Пенсійне забезпечення працівників контролюючих органів, їх установ та організацій, які не є посадовими особами, здійснюється на підставах та у порядку, встановлених законодавством.

Звернув увагу, що деякими працівниками ГУ ДФС у Миколаївській  області через суд доведено право на призначення пенсії державних службовців. Зазначив, що місцевого осередку Всеукраїнської громадської організації «Асоціація ветеранів ДПС України» в Миколаївській області вживаються активні заходи щодо забезпечення права працівників ГУ ДФС у Миколаївській області на призначення пенсії державних службовців.

 

Сакаль І.

Запропонував Бордовському В., у разі необхідності, надання практичної допомоги від Громадської Ради при ГУ ДФС у Миколаївській області щодо забезпечення права працівників ГУ ДФС у Миколаївській області на призначення пенсії державних службовців.

Підбив підсумки засідання Громадської ради при ГУ ДФС у Миколаївській області. Зазначив, що з метою підготовки наступного засідання Громадської ради при ГУ ДФС у Миколаївській області пропозиції щодо порядку денного засідання необхідно надавати заступнику голови Громадської ради при Головному управлінні ДФС у Миколаївській області Васильковій Л.

Подякував присутнім за плідну роботу та зазначив, що проведення подібних заходів сприяє конструктивному діалогу, у ході якого можливо знайти шляхи вирішення багатьох проблемних питань. Зазначив, що активна співпраця Головного управління ДФС у Миколаївській області з представниками бізнесу та громадськості сприяє стабільному та своєчасному забезпеченню податкових надходжень до бюджетів усіх рівнів.

 

Додаткові матеріали:

список членів Громадської ради при ГУ ДФС у Миколаївській області, присутніх на засіданні 19 жовтня 2018 року.

 

 

Голова                                                                                                          І. САКАЛЬ

 

 

Секретар                                                                                         С.ВЕРНИГОРОВА