Територіальні органи ДФС
у Миколаївській області

Офіційний портал
Авторизація
Невірна адреса, або пароль
Email:
Пароль:

Якщо Ви бажаєте отримувати новини на email і т.д. - Зареєструйтеся

Опитування
Який із запропонованих нових наборів даних у формі відкритих даних Ви вважаєте є найбільш пріоритетним

Лист ГУ ДФС у Миколаївській області від 24.10.2016 №447/Ш/14-29-13-01-12

24.10.2016

           Головне управління ДФС у Миколаївській області розглянуло звернення від «…..», стосовно   оподаткування  спадщини, отриманої  від матері в разі якщо спадкоємець є громадянкою України, але зареєстрована на тимчасово окупованій території Автономної Республіки Крим, у відповідності до вимог  Кодексу, повідомляє наступне.

          Податкова консультація – це допомога контролюючого органу конкретному платнику податків стосовно практичного використання конкретної норми закону або нормативно-правового акта з питань адміністрування податків чи зборів, контроль за справлянням яких покладено на такий контролюючий орган (пп. 14.1.172 п. 14.1 ст. 14 Кодексу).

            У відповідності до п.5.3 ст.5 Закону України “Про створення вільної економічної зони "Крим" та про особливості здійснення економічної діяльності на тимчасово окупованій території України” від 12.08.2014  N 1636-VII (далі – Закон № 1636), фізична особа, яка має податкову адресу (місце проживання), юридична особа (відокремлений підрозділ), яка має податкову адресу (місцезнаходження) на території ВЕЗ "Крим", прирівнюються з метою оподаткування до нерезидента. Фізична особа, яка має податкову адресу (місце проживання), юридична особа (відокремлений підрозділ), яка має податкову адресу (місцезнаходження) на іншій території України, прирівнюються з метою оподаткування до резидента.

         Станом на день надання відповіді, порядок оподаткування доходу, отриманого платником податку в результаті прийняття ним у спадщину  коштів, майна, майнових чи немайнових прав  регламентується  статтею 174 Кодексу.   

        Оподаткування доходу, отриманого платником податку внаслідок прийняття ним у спадщину коштів, майна, майнових чи немайнових прав, залежить від того, який саме вид об'єкта успадковано,  від родинних стосунків спадкоємця із спадкодавцем та визначення статусу резидента або нерезидента як спадкоємця так і спадкодавця.

         Згідно пп.174.2.1 п.174.2 ст.174 Кодексу, за нульовою ставкою оподатковується вартість власності, що успадковується членами сім'ї спадкодавця першого ступеня споріднення, та, в такому випадку, відповідно до абзацу 5 п.179.2 ст.179 Кодексу, декларація про майновий стан і доходи до контролюючого органу за податковою адресою громадянина  не надається.

Членами сім'ї фізичної особи першого ступеня споріднення вважаються її батьки, чоловік або дружина, діти, у тому числі усиновлені. Інші члени сім'ї фізичної особи вважаються такими, що мають другий ступінь споріднення                (пп.14.1.263 п.14.1. ст.14 Кодексу).

         Вартість отриманих будь-яких об'єктів  спадщини (подарунку), що успадковуються спадкоємцем від спадкодавця-нерезидента, та для будь-якого об'єкта спадщини, що успадковується спадкоємцем-нерезидентом від спадкодавця-резидента  оподатковується за ставкою 18%  (пп. 174.2.3 п.174.2 ст.174 та п.167.1 ст.167 Кодексу). При цьому спадкоємці-нерезиденти зобов'язані сплатити податок до нотаріального оформлення об'єктів спадщини (п. 174.3 ст. 174 Кодексу). Відповідно до п. 174.4 ст. 174 Кодексу нотаріус видає спадкоємцю-нерезиденту свідоцтво про право на спадщину за наявності документа про сплату таким спадкоємцем податку з вартості об'єкта спадщини.

           Визначення поняття резиденти регламентується  ст. 14 Кодексу.

          А саме, відповідно до пп. «в» пп. 14.1.213 п. 14.1 ст. 14  Кодексу, фізична особа – резидент – це фізична особа, яка має місце проживання в Україні.
          Також, достатньою підставою для визначення особи резидентом є самостійне визначення нею основного місця проживання на території України у порядку, встановленому Кодексом, або її реєстрація як самозайнятої особи.

Частиною 1 ст. 29 Цивільного кодексу України встановлено, що місцем проживання фізичної особи є житло, в якому вона проживає постійно або тимчасово (далі  ЦК).

Одночасно, ст. 3 Закону України  від 11.12.2003 року N 1382-IV  „Про свободу пересування та вільний вибір місця проживання в Україні ”(далі Закон України №1382-IV) визначено місце проживання як житло, розташоване на території адміністративно-територіальної одиниці, в якому особа проживає.

Згідно ст. 379 ЦК житлом фізичної особи є житловий будинок, квартира, інше жиле приміщення, призначені та придатні для постійного або тимчасового проживання в них.

Частиною 6 ст. 29 ЦК передбачено, що фізична особа може мати кілька місць проживання.

 Відповідно до ст. 6 Закону України N 1382-IV  громадянин України, а також іноземець чи особа без громадянства, які постійно або тимчасово проживають в Україні,  зобов'язані протягом тридцяти календарних днів після прибуття до нового місця проживання зареєструвати місце проживання.

Реєстрація місця проживання або місця перебування особи - внесення інформації до Єдиного державного демографічного реєстру про місце проживання або місце перебування особи із зазначенням адреси, за якою з особою може вестися офіційне листування або вручення офіційної кореспонденції.

Відомості про місце проживання та місце перебування особи вносяться до паспорта громадянина України, тимчасового посвідчення громадянина України, посвідки на постійне проживання, посвідки на тимчасове проживання, посвідчення біженця, посвідчення особи, яка потребує додаткового захисту, посвідчення особи, якій надано тимчасовий захист (далі - паспортний документ), довідки про звернення за захистом в Україні (п. 1.2 Порядку реєстрації місця проживання та місця перебування фізичних осіб в Україні та зразків необхідних для цього документів, затвердженого Наказом Міністерства внутрішніх справ України від 22.11.2012 N 1077).

Аналогічні приписи містяться і в абз. 7, абз. 9 ст. 3 Закону України               N 1382-IV.

Виходячи з вищенаведеного, особа самостійно визначає своє місце проживання шляхом реєстрації місця проживання тобто внесення інформації про місце проживання до Єдиного демографічного реєстру та до паспортного документу (посвідки на постійне проживання) із зазначенням адреси житла.

Одночасно норми п. 45.1 ст. 45 Кодексу зобов’язують платника податків – фізичну особу визначити свою податкову адресу.

Податковою адресою платника податків – фізичної особи визнається місце її проживання, за яким вона береться на облік як платник податків у контролюючому органі.

         Платник податків – фізична особа може мати одночасно не більше однієї податкової адреси.

Слід зазначити, що  у відповідності до ст.70 Кодексу Центральний орган виконавчої влади, що забезпечує формування та реалізує державну податкову і митну політику, формує та веде Державний реєстр фізичних осіб - платників податків.

До облікової картки фізичної особи - платника податків вноситься,  зокрема, інформація про місце проживання громадян (пп.70.2.4 п.70.2 ст.70 Кодексу).

            Відповідно до п.70.7. ст.70 Кодексу фізичні особи - платники податків зобов'язані подавати контролюючим органам відомості про зміну даних, які вносяться до облікової картки або повідомлення (для фізичних осіб, які через свої релігійні переконання відмовляються від прийняття реєстраційного номера облікової картки платника податків і мають відмітку у паспорті), протягом місяця з дня виникнення таких змін шляхом подання відповідної заяви за формою та у порядку, визначеними центральним органом виконавчої влади, що забезпечує формування та реалізує державну податкову і митну політику.

При розгляді Вашого звернення Головним управлінням ДФС у Миколаївській області враховувались додані Вами до заяви копії наступних документів:

- копія паспорта громадянки України «…..» в якому зазначено реєстрацією місця проживання: Автономна Республіка Крим, «…..»;

- копія довідки про присвоєння ідентифікаційного номера, яка видана ДПІ у м.Алушта;

- копії інших документів, що підтверджують першу ступень споріднення із спадкодавцем.

Проте, в заяві відсутня інформація щодо надання (або не надання) Вами до контролюючого органу відомостей про зміну даних, зокрема, інформації про зміну податкової адреси, та внесення їх до облікової картки платника податків, та наявності (або відсутності) довідки про взяття на облік особи, переміщеної з тимчасово окупованої території України, районів проведення антитерористичної операції та населених пунктів, розташованих на лінії зіткнення.

         Виходячи з викладеного, а також враховуючи що у Вашому зверненні надано не достатньо інформації, ГУ ДФС у Миколаївській області зазначає наступне.

         В разі наявності в відомостях з центральної бази даних Державного реєстру фізичних осіб ДПА України про суми виплачених доходів за реєстраційним номером облікової картки платника податків, що належить Вам, адреси проживання на іншій території України ніж ВЕЗ "Крим", то з метою оподаткування, відповідно до пп. 14.1.213 п. 14.1 ст. 14  Кодексу, абз. 2 п.5.3 ст.5 Закону № 1636, Ви прирівнююється до резидента та вартість спадщини отриманої  від члену сім'ї  першого ступеня споріднення буде оподатковуватися за нульовою ставкою.

  Якщо Вами не надано  до контролюючого органу відомостей про зміну даних, зокрема, інформації про зміну адреси проживання, для внесення їх до облікової картки платника податків, то відповідно до абз. 1 п.5.3 ст.5 Закону          № 1636 Ви. має податкову адресу (місцезнаходження) на території ВЕЗ "Крим" та прирівнюються з метою оподаткування до нерезидента.

         Вартість отриманої спадщини  буде  оподатковуватись за ставкою 18%  (пп. 174.2.3 п.174.2 ст.174. п.167.1 ст.167 Кодексу). При цьому  сплата податку здійснюється до нотаріального оформлення об'єктів  дарування  (п.174.3 ст. 174 Кодексу).

         Звертаємо Вашу увагу, що  відповідно до п. 52.2 ст. 52 Кодексу податкова консультація має індивідуальний характер і може використовуватися виключно платником податків, якому надано таку консультацію.

 

До списку